01.04.2013

Hæklede bukser


Mit seneste projekt er et par hæklede bukser, som jeg fandt på Sidsel Sangils blog. Jeg har lavet ribben bredere både for oven og for neden, så der er mulighed for at smøge bukserne op - dermed kan barnet passe bukserne i en længere periode.

Opskriften kan du finde her:
(http://paakrogen.wordpress.com/2013/02/13/babybukser-i-bolgemonster-i-webshoppen/).
OBS: hendes størrelser er ret små, så tag en størrelse større end du normalt ville vælge.

Jeg hæklede dem på hæklenål 4, selvom banderolen anbefalede hæklenål 3-3,5. De blev mere elastiske og synes faktisk det fungerer ret godt. Det har selvfølgelig også noget med min egen hæklefasthed at gøre.



5 kommentarer:

  1. Hvilken slags garn har du brugt?

    SvarSlet
  2. Super flotte. Hvilket garn har du brugt? Vh Dorthe

    SvarSlet
  3. Hvor er opskriften hende, kan ikke finde den

    SvarSlet
  4. Hvis du går ind på hendes side på Instagram, så er der link i bio.

    SvarSlet