13.06.2014

Hindbærsnitter a la Meyer og svigermor
















I dag er jeg 35+1 og maven vokser sig stor, og det gør vores lille dreng forhåbentlig også :)

Jeg er i fuld gang med barselsprojekterne og hygger mig allerede men den nye titel som dels arkitekt, men ikke mindst hjemmegående, som tiden jo går med nu.

I forgårs bagte jeg disse mandelsnitter til fryseren. Det var en ide jeg fik fra min svigermor, som har ændret lidt på Meyers hindbærsnitter med mandelmel. Hun har fordoblet mængden af mandelmel og de smagte fantastisk! Hvad der også er væsentligt er, at hun serverer dem direkte fra fryseren (evt. lige lade dem stå 5 min. på bordet inden servering), og det fungerer helt genialt. Det er ikke som at bide i en isklump - nej dejen er af en sådan konsistens, at den bare er dejlig kølig og fast i biddet.

Jeg bagte en god omgang, og nu er vi simpelthen klar til barselsgæster - eller dvs. nu mangler vi bare den lille :)

Svigermors udgave får du her:
315 g. mel
200 g. sukker
120 g. mandelmel
Kornene af en halv stang vanille (...og det glemte jeg i denne udgave..)
275 g. smør
1 æg
300 g. hindbærmarmelade (Jeg kogte nogle hindbær ind sammen med sukker, så det blev en rigtig tyk marmelade)
1 æg til at pensle med
Rørsukker til at drysse over


Se Meyers her.

For at få snitterne tynde, rullede jeg dejen, mens det lå i posen (se fotos), derefter lagde jeg 'skiverne' i fryseren til de ikke længere var bløde (smøren i dejem bliver hård). Teknikken var egentlig rigtig fin, og gør det helt sikker igen, men jeg vil dog prøve at gøre dem endnu tyndere næste gang. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar