08.06.2014

Liv i altankassen og mad til fryseren

Det er så småt ved at gå op for mig, at jeg er færdiguddannet og officielt på barsel. Det giver mig anledning til at hygge om hjemmet og gøre klart til den lille kommer. I går fik jeg købt blomster til altankassen, så der er lidt at kigge på fra stuen.

Ikke mindst er der persille, purløg og rosmarin i den. Jeg er spændt på, hvor længe de holder! Der er ikke noge bedre end at åbne den franske altandør, og nulre fingrene ind i krydderierne og herefter dufte til de pragtfulde krydderier! ...og så er de jo geniale i madlavningen!

Aftensmaden stod på lasagne. Jeg lavede en kæmpe portion, så vi har rester i morgen, og ikke mindst til fryseren. Jeg har nemlig en lille plan om, at lave et lille lager af forskellige retter af mad til fryseren, som skal bruges efter fødslen, når der er travlt med babynusseri, amning og sikkert en masse gæster.
Jens har allerede lavet en god portion frikadeller, så nu begynder det at lige noget stille og roligt :)

Lasagnen består af:

Kødsauce:
6 løg
1 kg. oksekød 14-18 % (det er dejlig billigt :P )
4 dåser hakkede tomater
500 g. champignoner
1 hel broccoli med stilk*
Friske oreganoblade
Timian
Salt og Peber

*Stilken hakker jeg og kommer i kødsaucen. Broccolihovederne hælder jeg kogende vand over og lader dem ligge mens saucen koger ind. Jeg tilsætter først broccolihovederne, når lasagnen lægges sammen, så sprødheden bevares.

Bechamelsauce:
Smør og mel (som opbagt mælkesauce)
Mælk
Resterne fra en skæreost

Friske lasagneplader

Nydes med frisk tomatsalat til.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar