02.06.2014

Nu som færdiguddannet arkitekt!





Endelig kom der en ende på de sidste 100 dages arbejde. Jeg fik forsvaret mit projekt og kan i dag kalde mig arkitekt! Jeg er glad og lettet - ikke mindst fordi jeg scorede mig en 10'er :D 

Med en struttende mave kom jeg ud fra eksamenslokalet, hvor min man stod med roser og cola. Vi nød eftermiddagen ved kanalen med en bagel. 
Hjemme igen sundede jeg mig på dagens oplevelser og nød en god bøf med jordbær til dessert! Jeg er bare lettet og glæder mig over nu at være på barsel! Om nogle uger fejrer vi begivenheden med familie og venner!



100 ORD OM PROJEKTET:
Rækkehuse i Tower Hamlets – En nytænkning af det engelske townhouse

Befolkningstilvæksten i London er stigende og efterspørgslen på moderne familieboliger i byen øges tilsvarende. Projektets afsæt er derfor en nytænkning af de gamle engelske townhouses med høj tæthed, som også kendetegnes ved villastemningen i baggaderne (såkaldte ’Mew’s’), men med markant ændrede boligbehov.

Projektet arbejder derfor med en gentænkt ”town house”-model ud fra spørgsmålene:
Hvordan skaber vi en moderne familiebolig i byen? Hvor tæt kan vi bygge og hvordan sikres, at der kommer nok dagslys ind? Hvordan bevares privatlivet og den grønne have? Hvordan komprimeres villaens kvaliteter til en meget større tæthed i et bynært miljø?















Ingen kommentarer:

Send en kommentar